Wastelandz

Hejhopp och välkommen till wastelandz.wordpress.com!

Jag skriver normalt på maktfri, som är min anonyma men högst personliga blogg som helt enkelt handlar om mitt liv, politik och en hel del nörderier. Ett av mina nördiga intressen är postapokalyptiskt kultur i form av litteratur, film, spel etc.

Jag ville skriva om postapokalyptisk kultur på ett mer strukturerat sätt och det kändes som att det skulle ta över min ordinarie blogg om jag genomförde projektet där. Därav blev det naturliga valet att skapa en ny blogg, dedikerad endast til detta ämne.

Min förhoppning med Wastelandz är att det ska bli en svensk portal och samlingsplats för postapokalyptisk kultur. Med allt från film/spel/litterära/musik-tips, requests, recensioner till länkar med coola relaterade grejer och så vidare. Jag vill att det ska vara högt i tak men ändå rätt strikt inom ramarna för vad som innefattar postapokalyps.

Medarbetare

Jag inser att detta inte är ett litet projekt jag tagit på mig, att försöka samla in allt som är tufft och värt att lägga tid på inom denna genre (alla som siftat sig bekantskap med denna genre, vet att det finns rätt mycket skit i den också).

Så för att få en större bredd på det hela och hjälp med att göra wastelandz till något bra så söker jag medarbetare. Det enda jag kräver av dig är att du har ett brinnande intresse för genren ifråga.

Så är du sugen på att vara skribent här så släng iväg ett mail till krautium@gmail.com

Slutligen

Slutligen vill jag åter igen hälsa dig välkommen och hoppas att projektet kommer bära frukt och vara uppskattat hos de redan frälsta och  få andra att kanske få upp ögonen för den smutsiga och hårda men ändå underbara världen efter civilisationens fall.

Så på med skyddsmasken. För nu beger vi oss ut i wastelandz…

~ av Jonas på 2010/02/21.

Kommentera

 
