Soldier

Ännu en film jag tyckte var otroligt bra när jag var yngre. Jag gjorde såklart misstaget att se om den för någon vecka sedan och jag skämms faktiskt helt på riktigt. Den här filmen är så fruktansvärt dålig. Den absolut enda anledningen att se den är miljöerna som jag skriver lite mer om längre ner.

1998, regisserad av Paul W.S. Anderson. Manuset har kopplingar till Blade runner. Kurt Russell spelar supersoldat som skrotas för en ny bättre upplaga och hamnar  utslagen och sargad på en skrot-planet. Riktigt dålig action rakt igenom . Supersoldaten Todd (Kurt Russell) säger 79 ord i hela filmen.

Helt osevärd och betala för fan inte en krona för denna film. Ladda ner eler stjäl/låna den.

Grejen varför Soldier huvudtaget hamnat här på Wastelandz är miljöerna och det lilla autonoma samhället på skrot/sop-planeten som jag verkligen fastnade för när jag såg filmen andra gången. Idealiskt post-apokalyptiskt, skitigt men snyggt och gräsrotsorganiserat precis som sig bör. Därför tycker jag att man kan fixa fram filmen på ett gratis sätt och spola mellan scenerna med miljöskildringar och den lilla byn. För det är verkligen det enda som är värt med denna film.

Tyvärr hittade jag inga bilder som gjorde miljöerna rättvisa så ni får söka eller se på egen hand.

(Notera ”dålig film”-taggen)

~ av Jonas på 2010/04/15.

Ett svar to “Soldier”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by wastelandz. wastelandz said: Kort litet inlägg om den sjukt dåliga filmen Soldier som dock hare rätt trevliga miljöer http://bit.ly/cdvAAq […]

Kommentera

 
