Body # 82

Body # 82 är en ca 21 minuter lång kortfilm från 2005 som handlar om en man vid namn John som är en av dom allra sista överlevande på jorden. Han lever ensam i ett skyddsrum där han desperat kämpar för att överleva men framför allt för att aldrig någonsin dö. Filmen är tämligen lågbudjet men ändå helt klart effektfull med mycket stämning. Filmen är kanske lite för förutsägbar och flummig på sina ställen men den är definitivt väldigt fin och mycket sevärd!

~ av Jonas på 2010/08/12.

3 svar to “Body # 82”

  1. kortfilm, världens undergång – låter som min film

    • Har du alltså gjort en film på detta tema? Finns den att tillgå på internet någonstans? Länka mycket gärna i så fall.

      • heheh nä, jag uttryckte mig bara otydligt. när jag skrev ”låter som min film” menade jag snarare att det lät som den typ av film jag skulle gilla. sorry för missförståndet. men om jag gör en sådan film i framtiden ser jag till att du får veta

Kommentera

 
