Falling Skies

Falling Skies hade tydligen ganska nyligen premiär här i Sverige och jag tänkte som hastigast tipsa om denna serie vars producent är ingen mindre än Robert Rodat och Steven Spielberg. Jag personligen har bara sett dom två första avsnitten, eller tre beroende på hur man ser på det och kan ärligt erkänna att jag tyckte att den var riktigt riktigt dålig. Så dålig att jag inte ens fick någon lust att se vidare i hopp om att den skulle styra upp sig.

Falling Skies handlar om att jorden blivit invaderad av aliens och dess megafarliga robotar. Världen har mer eller mindre gått under och det hela utspelar sig någon månad efter att mänskligheten i princip blivit utraderad. Vi får följa en grupp överlevare som innehåller dom mest stereotypa karaktärer du någonsin kan tänka dig. Dessutom är det (dom avsnitt jag har sett) en väldigt svulstig stämning, och inte på det bra sättet.

Men serien kanske tilltalar andra domedagsdiggare, om inte annat så är det ju uppfriskande med en annan typ av apokalyps för en gång skull.

~ av Jonas på 2011/09/14.

Ett svar to “Falling Skies”

  1. Amen eller hur! Efter tre avsnitt hatar jag i princip alla karaktärer! Huvudpersonsnubben är värst! Först tyckte jag det var coolt att han inte var en MacGyver men jag har ändrat mig! Sjukt orealistiskt att någon skulle lyssna på honom eftersom han har noll ledarskills! Och Dr. Evil som är som tagen ur Våra bästa år och kriminella killen med långt hår orkar jag inte ens tänka på! (!!!)

Kommentera

 
